"Titta vilken fin isbjörn", sa Anna och jag var kär.
Den glittrade, glittrade!!! En glittrande isbjörn! Kan det finnas något mer fantastiskt julpynt?
 
Egentligen ska han hänga i en gran men någon sådan har jag inte och kommer inte att skaffa (eftersom jag firar julen hemma hos mamma och pappa så är där cirka 18:e till nyår.) så nu bor han bredvid adventsljusstaken. Egentligen så är han lite fulsöt i ansiktet, men det är en isbjörn och den glittrar och mer än så kan man egentligen inte begära av en sak tycker inte jag. 
 
Varför den heter Pelle har jag ingen aning om. Det blev så när jag skulle rubriksätta det här inlägget. Är dock oavsett nöjd med namnsättningen. (Kan man säga så? Namnvalet? Benämningen? Vad heter det?)
 
 
Det här påminner mig förresten inte helt osökt om när jag var 17 och på Disneyland Paris. Jag blev helt besatt av en glitterbjörn där (en gosedjursversion av Koda från björnbröder), men kunde inte garanterat både köpa den och ha råd med tågbiljetten tillbaka in till Paris, så valde tågbiljetten. Slutade dock inte tjata om den där glitterbjörnen på minst ett år och är ganska övertygad om att ifall man frågar Elfie (som var med mig) om "Ellas glitterbjörn från Disneyland" så vet hon exakt vad man pratar om.