De närmaste två veckorna är galet stressiga med fyra prov, två rapporter och två presentationer. Men sedan är det över! Den åttonde december är terminen nämligen slut här, eller egentligen är det sista lektionsdagen och elverna förväntas börja plugga för sina finals. Prov där allt som man lärt sig på kursen testas. Allt. Vanligtvis värt mer än 30% av ditt slutbetyg. I alla fem ämnen.
 
Men så finns de ju sådana som mig som inte har några finals och slipper den stressen... (Ja. En del av mina vänner här har mordhotat mig för detta). Så jag har bara två veckor kvar. Men de två veckorna kommer jag i princip behöva flytta in på biblioteket, så jag tänkte att vi skulle ta en titt på hur min skola egentligen såg ut.
 
Än en gång; de här bilderna är nästan en månad gamla nu. Tyvärr är det inte såhär färgglatt fortfarande.
 
 
IMG_0663IMG_0668IMG_0680IMG_0683IMG_0697IMG_0698IMG_0703-001
 
  Translation
I'm dying of stress as the semester is coming to an end. But in two weeks it will all be over as I don't have any finals (please don't kill me). Until then however, I have to move into the library. So here is some photos of where I'll be living for the next two weeks. Unfortunately it's not as colorful anymore. And yes. I only took photos of the pretty parts of the university.