För 11 dagar sedan slutade ju Oktober, så jag tänkte att vi skulle titta lite på hur månaden såg ut.
 
 
1. Min skolas vapen (Dalhousies) har en enhörning i sig. Och två gripar. Jag förstår att ni är imponerade.
///Dalhousie's weapon with the unicorn.
 
2. Min familj kom och hälsade på!!! Och bror och flickvän matchade järnet.
///A matching couple came to visit (my brother & his girlfriend) 
 
3. Vi åkte på vinprovning i Annapolis Valley
///Winefield in Annapolis
 
 
1. Bror och ost på vinprovning.
///Brother and cheese
 
2. Victoriavilles lag buss stod parkerad utanför familjens hotell. Coolt eftersom jag såg dem spela förra gången jag var i Kanada också.
///When in Canada: Watch Victoriaville play hockey (I've done it both my times here)
 
3. Hockeymatch och öl. Mycket kanadensiskt. Dessutom konstigt att jag bara köpte en tydligen, kassören var mycket förvirrad.
///Went to hockey game. Drank beer.
 
 
1. Min landlady gjorde äpplepaj åt oss.
///Free applepie
 
2. Tim Hortons råkade ge mig en crossiant istället för bulle. Fick båda som kompensation.
///Free crossiant
 
3. En grupp professorer(?) var klara med sitt möte innan de var klara med sin pitcher och gav den till oss.
///Free pitcher
 
 
1. Jag gick till The Public Library och studerade som omväxling. Det var inte att rekommendera.
///Studying at the Public Library. Don't do that.
 
2. Det var en festival i Halifax med lite intressant konst och ett parisehjul.
///Nocturne in Halifax.
 
3. Samma kväll gick vi till Stubborn Goat och jag funderade på hur många som försökt stjäla denna väldigt söta get! De hade också öl som smakade rökt skinka och mycket hög musik. Musiken var bra men det var inte så samtalsvänligt.
///The goat from The Stubborn Goat where they have a beer that tastes like smoked ham.