IMG_0868IMG_0844IMG_0863IMG_0875
 
Idag är det Remembrance Day i Canada och imorgon studiedag, så att vi i effekt får en långhelg ledigt. Därför ska vi imorgon åka och hikea vid Cape Split och jag behövde utflyktsmat. Så jag gjorde amerikanska pannkakor, och när jag ändå redan bakade så fortsatte jag med scones.
 
Tyvärr blev de lite brända, men det gör inte så mycket, det är bara undersidan. Och doften av dem, och känslan av att boka scones var alldeles underbar. Jag kände mig mycket närmare Sverige då på något sätt. Tror att det är för att minnet trots allt är väldigt starkt kopplat till dofter. I vilket fall så var det väldigt, väldigt, mysigt att baka, lyssna på musik och bara vara en stund.
 
Translation
As we're going on a hike to Cape Split tomorrow I made american pancakes to bring. And once I was already baking, I continued with swedish scones (much less sweet than the british ones). Making them really made me feel closer to Sweden and home, and most of all: peaceful.