IMG_1003
 
Igår besökte jag för första gången Anna i hennes och hennes partners lägenhet i min hemstad. De har bott där i en vecka bara, men redan känns det så väldigt hemma där. Antagligen är det Anna som gör det, antagligen kommer jag alltid att känna mig hemma hos henne vart hon än bor.
 
Obs på att detta sofföverdrag ska färgas! Tänkte att jag skulle tillägga det eftersom bilden i och med det inte blir så representativ för deras lägenhet.
 
IMG_1000
 
Alla rum i denna lägenhet var större än jag förväntade mig när jag gick in i dem, golvet knarrade vant under fötterna och handtagen var underbart barnanpassade. Tycker att sånt är väldigt fint, spåren av de som bodde här förut.
 
Här ser ni också Annas alldeles, alldeles, fantastiska "Flight of the Conchords" poster som hon hittade i en secondhandaffär här i staden. Dessutom en inramad tapet i sammma mönster som tapeten på toaletten i mitt föräldrahem.
 
IMG_1015
 
Vi åt väldigt goda någonting som Anna köpt i en liten mataffär i närheten. Det smakade indiskt och 'Tikka Masala' och alltså väldigt gott. Men samtidigt lite underligt. Till det persilja.
 
IMG_1017
 
Till maten blev det film! 'The Riot Club' hette den och valdes baserat på att killarna på framsidan var snygga. I slutet av filmen kändes de inte så snygga. Se inte den - den är fruktansvärd och man lär sig ärligt talat absolut ingenting. De är bara hemska. Som ondskan utan djup typ.
 
Efter filmen åt vi youghurt och blåbär och hängde i köket en stund och diskuterade ord som extraordinärt och otymplig innan jag var tvungen att åka hem för att sova inför jobbet. Det var väldigt, väldigt, tråkigt för det var alldeles fantastiskt fint att få hälsa på Anna i hennes och hennes partners nya hem!