Josefin i Annas glittermask
 
Det nya året firade vi in i Jennifers lägenhet. Jag och Jennifer skulle förbereda och det började med att alla var flera timmar tidiga och fortsatte med att jag och Anna då tog chansen att mygla. Istället låg vi i Jennifers soffa och pratade om kultur och böcker - bara lite oroliga att någon skulle bli sur på oss för vårt myglande. Tänker ändå att det var värt det, jag lärde mig mycket!*
 
 
Innan (precis, precis, innan) gästerna kom så fick jag dekorera glaskanter med socker och var jätteexcalterad över att lära mig det. Ingen jag berättade för var imponerad </3 Tydligen anser alla det är allmänt känd kunskap. (Moodkillers).
 
 
Någonstans kring elva på kvällen berättade Anna att hon var tvungen att höja sitt blodvärde för att få fortsätta ge blod. Vi tolkade det som att hon behövde mer järn och åt spenat doppad i marängsmet för att åtstadkomma detta.
 
 
Anna hade med sig en tårta också.
 
"Men du hatar ju grädde", sa Jennifer när Anna kom med den.
"Ja. Men Ella älskar det", svarade hon då.
- Det är kärlek det, sa min mamma när jag berättade för henne sen.
<3
 
 
Jennifer gjorde en jättefin och väldigt god Alaskan Bomb!
(Jag och Anna hjälpte till lite. Det var där vi fick marängsmeten ifrån).
 
 
Så plockade vi (visa av erfarenhet) ut batterierna ur Jennifers brandvarnare och tände tomtebloss i efterätten innan vi skyndade upp på berget intill för att se nyårsraketer över hela Göteborg.
 
*Som att om du skriver böcker av god litterär kvalitet men ingen köper dem så kan du få bidrag från staten för att kunna fortsätta skriva. Eftersom vi behöver kvalitetes litteratur, även om den inte alltid är kommersiellt gångbar. Hur mycket man faktiskt får hade Anna dock inte fått lära sig än.