IMG_2106-001
 

Igår fick jag äntligen svar efter flera dagars (olidlig) väntan – precis när jag gett upp och börjat söka boende igen faktiskt. Jag har ett rum i Halifax!!!

Det är ett ganska litet sovrum med enkelsäng, garderob och skrivbord men det har ett stort fönster med massa ljus och det känns som att det kommer att bli bra. I huset så ska ägaren och två andra studenter bo (den ena är en tjej från Storbritannien, det är allt jag vet). Det ligger 30 minuters promenad från skolan – eller tio minuter med buss, och precis bredvid Halifax Shopping Centre som väldigt många refererar till i sina annonser när de hyr ut rum så jag hoppas att det bor många andra studenter i närheten.

Ägaren har dessutom erbjudit sig att hämta mig på flygplatsen – vilket såklart är jätteskönt eftersom jag kommer att ha en stor väska med mig, och sa att det gick bra att jag kommer den 28:e trots att rummet egentligen är från 1:a september, så det känns verkligen som att jag har flyt nu!