Utan tvekan så är mitt bästa tips för den som vill börja träna att ha en bestämd runda. I och med att jag har det när jag går (mitt ben klarar inte att springa, det blir för hårda stötar som går som knivar upp i låret) så behöver jag aldrig någonsin tänka på vägen. Och därmed blir träningen precis det jag behöver för att koppla av och sortera tankarna, bara fundera på det som kommer upp. Oftast tänker jag på vad jag ska äta när jag kommer hem haha. Men också om det har hänt något jobbigt eller så. Det är en bra tid att ta upp det och fundera på det.
 
Idag hade jag bara tänkt gå fem kilometer för jag har ju en del att hinna med innan skolan. Men sen när jag kom upp på 3,5 kilometer så är det nästan bara rak väg och jag bara trummade på. Kroppen kunde rundan och gick av sig själv medan huvudet tänkte på annat. Och så fortsatte kroppen in på extra svängen som gör rundan 7 km istället. Så då var det bara att trumma på!
 
(Belvita på bilden pga. min nya besatthet! ÄLSKAR!!!! Måste dock vara lite sträng mot mig själv för att bara äta två kex om dagen för vet inte hur nyttiga de egentligen är. Men de är inte godis i alla fall. Utom för mig då).