Igår var ingen vanlig Torsdag, för igår var en Torsdag då Catta kom förbi och hälsade på. Med nästan bara en vecka till sommarlov så hade vi såklart egentligen inte alls tid att ses - men fikapauser är ju faktiskt grundläggande för att överleva tentaplugg.
 
 
Catta hade dessutom med sig hemmagjord chokladmousse!
 
 
Efter mycket fikande och pratande och lekande med Nalle så gick vi upp till mitt rum. Där kom snart en katt på besök - han är ju en del av min svans så det säger ju sig självt.
 
 
Catta kom mycket bra överrens med katten - men det sig ju också det sig självt. En Catta och en katt liksom. Kommer fortfarande ihåg när vi gick i mellanstadiet och jag fick reda på att Catta brukade kallas för just Catta, vi skulle göra skyltar med våra namn eller smeknamn på och bokstäverna i namnet skulle vara uppbyggda av någonting som började på samma bokstav. Catta hade annanaser i ett av sina a:n. Jag hade enhörningar i mitt E. Det hade inte så mycket med det här att göra, förutom att jag kom att tänka på det när jag skrev om Catta.
 
 
Ser ni allt detta katthår?! Det hamnade i min säng sen och jag fick en allergichock, så det var ju lite mindre lyckat. När Catta åkte tog jag allergimedicin och den gjorde mig så trött att jag somnade. Så katten får nog inte vara med i min svans längre </3
 
 
Så fina två! <3
Och det var den - yttersta braiga - torsdagsfikan.