Igår kom jag hem från skolan vid halv fem, somnade, vaknade igen tjugo över sju och och gick upp och lagade spenatpaj. Vid nio somnade jag om och sov till sju på morgonen. Så jag tänker att jag behövde återhämta mig lite från resan och är därför ändå nöjd över att ha lyckats åstadkomma en spenatpaj igår - det är det som är bra med att laga mat, man får liksom ett fysiskt bevis på att man har åstadkommit något.
 
Den här dagen har väl fortsatt lite i trötthetens tecken, men det har mest varit för att det har regnat is, is, kallt!!! Skickade meddelande till min syster om att jag kommer tillbaka till Rom och övervägde vad en flygbiljett kunde tänkas kosta. Tyvärr måste jag ju gå i skolan, grupparbeta och renovera (men det är mer skoj än måste) i veckan så det blev inget med det. Istället tog jag nära-bussen hem (tar längre tid men stannar närmast lägenheten), drack kaffe, åt spenatpaj och borrade ned mig under täcket. Imorgon måste det väl ändå ha slutat regna? Snälla?
 
+ Bild från imorse när jag var lyckligt ovetande om isregnet och snapchatade till min kompis om min bra hårdag. Oh, those happy days.