IMG_1674
IMG_1705 IMG_1725IMG_1661
 
Idag var det absolut ingen vanlig dag därför att idag så var det Hannas födelsedag! Vi firade på morgonen med pannkakor och tårta och sedan på eftermiddagen med resterna från morgonen! Min bror skulle vara snäll och komma hem tidigt från jobbet för att vara med och fira på eftermiddagen men fastnade istället i en bilkö på motorvägen. Vägen hem tog därför två timmar för honom istället för tjugo minuter.
 
Nu har alla andra försvunnit iväg och jag och Nalle är ensamma och ser på Harry Potter och Halvblodsprinsen. Det är så jobbigt när man precis har läst boken för då inser man att filmerna är ganska dåliga egentligen och innehåller en massa faktafel. Plus att de måste ju hoppa över alla sidospår som ger boken djup. Det känns väldigt tråkigt för jag älskar ju egentligen filmerna - men Hanna förklarade att man bara får se på filmerna när man inte har läst böckerna på länge. Så jag får väl vänta några månader innan jag ser dem igen nu!