Först och främst; hur fin är inte utsikten utanför min handledares kontor?!

Idag hade jag alltså handledning på morgonen. Det gick både bra och dåligt kan en väl säga. Min handledare tycker att jag analyserat min kvantitativa data på ett lite för kvalitativt sätt, vilket är problematiskt, så får titta på det och gräva fram mina statistikkunskaper.

Förutom det sa min handledare också att jag inte ska pusha mig själv för mycket utan att detta faktiskt löser sig. Att man kan gå upp i augusti i värsta fall och att jag bara ska lämna in det jag har den 27:e helt enkelt så får vi se hur det går. Det är en väldigt intressant kontrast mot att alltid fått höra att en måste kämpa, alltid ge allt. Att höra någon påpeka att jag faktiskt inte måste göra det här nu och att studenter faktiskt också kan vara sjukskrivna var ganska befriande på ett sätt.

Eftersom aktiviteter är ganska ansträngande åkte jag hem och sov en timme efter handledningen, men nu ska jag ge mig på en mer statistisk analys av min data. Hoppas att ni njuter av solen så länge!