Eftersom jag ska åka på utbyte via Göteborgs Universitet (GU) och inte Handels så presenterades ingen lista på vilka som skulle åka till Dalhousie samtidigt som mig. (På handels publiceras en lista med alla handelselever som ska åka och vart de ska).
 
Däremot såg jag när jag fick mitt första besked om att allt var klart från GUs håll att meddelandet skickats till någon mer samtidigt. Jag kunde dock inte se hela namnet eller adressen - men på så sätt visste jag att någon mer skulle åka samtidigt! Så när jag fått mitt slutgiltiga besked från Dalhousie skickade jag ett mejl till koordinatorn för utlandsstudier på GU där jag helt enkelt frågade om jag kunde få veta vilka andra som skulle åka. Han svarade med både namn och mejladresser! Så det var bara att slänga iväg ett (något nervöst) mejl där det stod ungefär:
 
Hej! Jag har fått veta att ni också ska till Dalhousie i höst! Jag tänkte att det kunde vara roligt att träffas någon gång innan vi åker och bra att ha någon att prata med om alla papper och saker man inte fattar. Så hör av er om ni känner likadant!
 
Det var lite nervöst, tänk om de inte vill ha någonting med mig att göra liksom? (Konstig tanke jag vet, men en del av mina vänner har pratat om att det verkar skönt att inte känna någon dit man ska). Men som pappa sa: Det är ju onödigt att vi sitter och tar reda på allting var för sig.
 
Två av de som ska åka svarade nästan direkt och tyckte det vore skoj att träffas och bra att ha någon att prata med! Så nu har vi bildat en facebook grupp och redan pratat lite om CSN och sådär. Så det känns bra det här! Det känns lite tryggare när man har någon mer som ska söka samma papper och förstå samma saker liksom.