I Lördags var det barnbokens dag och min fina vän Anna som jobbar på bibliotek skulle vara utklädd till Finuds. Tyvärr saknades det villig personal och det var därför brist på barnbokskaraktärer! Skandal! Så Annas partner och Elfie ryckte in i varma ull dräkter för att glädja Borås barn. Efter en stund som Bu och Bä bytte de istället om till Pettson och Långa Farbrorn, men de var inte riktigt lika populära hos barnen, så på slutet bytte de tillbaka igen.

Tyvärr har jag ju svårt att gå så kunde inte medverka så mycket till barnens glädje. Istället satt jag och skrev på min uppsats (och fick faktiskt ganska mycket gjort) tills de var klara och då åkte vi hem till Anna och åt glass med vit choklad i istället. Väldigt fin Lördag alltså. Och så snälla vänner som skjutsar mig överallt när jag inte kan gå. (Eller köra bil pga. svårt med gas och broms utan känsel i högerfoten).