Bild från förra April då körsbärsträden blommade utanför Handels
 
Såhär när körbärsträden blommar och solen skiner ute så kan det vara väldigt, väldigt, svårt (för att inte säga omöjligt!) att stanna inne och studera. Därför skulle jag vilja rekommendera Spotifys lista "Intense Studying" som är fylld av klassisk musik, vilket jag har läst är det ultimata för att plugga.
 
>>>HÄR<<<<
 
Jag skulle dock säga att det allra viktigaste är att ha en plugglista, inte vad den innehåller. Alltså att ha en spellista som en startar varje gång en ska plugga. Då ställer hjärnan in sig på att plugga och det är lättare att koncentrera sig. Just klassisk musik tycker jag är väldigt bra därför att då koncentrerar jag mig inte på att lyssna efter ord utan tar bara in rytmen, men egentligen går det lika bra med låtar som jag har hört förut. I höstas så lyssnade jag alltid på Natalia Kills när jag pluggade till exempel, vilket är ganska långt ifrån klassisk musik. Och det gick alldeles utmärkt!