Den här helgen var ingen vanlig helg, för hela vägen från Tyskland (och Jönköping) kom det besök till Göteborg! Detta i form av Fabian (som jag lärde känna i Halifax) och hans flickvän Annika!
 
 
En grej vi gjorde var att gå upp till Skansens Krona och titta på utsikten! Fantastiskt fint med nysnö på hustaken i Haga, mindre fantastiskt med halkan upp och ner! På min instagram (@isbjornshjarta) finns en väldigt fin film på hur Fabian glider ner för vägen... Sen gick vi till Husaren istället - som hade slut på hagabullar! Är det ens lagligt?!
 
 
Första kvällen de var här träffade vi Kerstin (som också var med i Halifax) och hennes pojkvän för vegetarisk/vegansk pizza på Kellys i Göteborg. Andra kvällen fick de träffa Elfie på Sejdeln där de visade melodifestivalen och en av låtarna, oklart om mellanakt eller tävlingsbidrag, tydligen hade exakt samma melodi som en väldigt välkänd tysk sång. Oooops.
 
Hela helgen hoppades jag på att någon skulle höra Fabian och Annika prata tyska med varandra och utgå från att jag också var tysk - för att sedan bli extremt imponerad av hur bra jag är på svenska! Detta hände dock inte. Tråkigt när det blir så.