I morse när jag gick hemifrån så regnade det slask (!) så därför hade jag faktiskt ingenting alls emot att sätta mig på tåget mot Lund för någon timme sedan. Så väldigt skönt att åka tåg för övrigt! Så mycket benutrymme, så tidseffektivt! Kommer nu alltid betala extra och ta snabbtåget istället ner istället. (Eller inte. Är antagligen för snål).

Det är dessutom lite roligt att tänka på att en gör saker medan en färdas i 200 km/h. Typ; nu dricker jag vatten i 200 km/h, nu kollar jag facebook i 200 km/h.

Min plan var att sova hela vägen ned, men tåg är lite svajigt för det och min rygg tycker bara att positionen ”sitta helt rakt” är bekväm så det är inte så lätt. Får ta och plugga istället helt enkelt!

Igår träffade jag och Elfie förresten en man som sjöng en sång för oss på en bar och sedan gick vidare med att försöka imponera genom att räkna upp alla NHL spelare han kände. Vi var dock inte jätteimponerade. Mest för att vi inte visste vilka det var. (Jag vet bara en NHL spelare, Sidney Crosby från Halifax!) Efter honom kom en okänd kille och frågade om vi saknat honom. Sen när då? undrade vi. Men han var trevlig i alla fall. Dock minus på att han jämförde sig själv med påskharen men inte hade med sig något godis.