Den 24:e Oktober började jag längta (kanske för att jag visste att mitt avskyvärda November var på väg), och nu när det bara är en vecka kvar till första advent, mamma gjort sina adventsljusstakar och farmor strukit sina julgardriner så tyckte jag verkligen att jag väntat längre nog!
 
Än så länge har jag dock bara gjort en adventsljusstake (så dumt att man inte får tända förrän om en vecka!), satt upp en adventsstjärna (älskar den, kände verkligen julkänslan i hela bröstkorgen när jag öppnade lådan och såg den), köpt en julgransprydnad (mer om den sen), och satt upp glitter på bokhyllan och gardinstången. (Sen tog glittret slut. Måste skaffa mer. Och en ljusslinga till sänggaveln).
 
Oavsett vilket så älskar jag att ha börjat förbereda julen, den känns så mycket närmare då. Snart, snart, snart!!!!