Idag när jag var i affären för att köpa någon lunch till imorgon och mjölk (dricker alldeles för mycket mjölk) så gick jag förbi några pepparkaksdegspaket och ville så gärna köpa ett och äta!
 
Låt mig förklara - När jag gick i högstadiet och det blev december så gick vi ned till Konsum och köpte pepparkaksdeg på håltimmen. Sedan åt vi den, bara sådär. Alla gjorde det. Självklart fick man ont i magen efteråt. Det var värt det ändå för den där känslan av frihet. Det där lilla förbjudna som man inte fick men mamma och pappa inte kunde se nu på skoltid. Så himla oskyldigt, så himla mycket nostalgi.
 
Och nu när vi är äldre och inte träffas alls lika ofta (LÅNGT ifrån varje dag som då) så är det så himla nostalgiskt med saker som vi gjorde då. Men jag lyckades lägga band på mig själv den här gången, lyckades påpeka för mig själv att 1) jag skulle få ont i magen och 2) jag skulle aldrig äta ett helt paket, och vad skulle jag göra med resten sen. Skulle ifs ha kunnat göra pepparkakor insåg jag nu haha. Gillar att jag inte ens tänkte på det innan.
 
Back in the days när vi var små och söta och köpte hela paket med pepparkaksdeg!!! <3
(De andra har nästan godkänt att jag la upp den här bilden. Eller: Catta protesterade inte när jag sa att jag skulle göra det.)
 
 Bilderna kommer förresten från en dag i djurparken i 8.an då jag dessutom vann ett jättestort gepardgosedjur <3
(Han heter Duma)