Jag hade ingen bra bild till det här inlägget - så det fick bli den här arkivbilden på Göteborg!
 
Imorgon är det femtonde april och sista dagen att söka till högskolekurser i höst. Allra, allra, helst så åker jag såklart utomlands, men eftersom jag inte vet än om det blir så eller inte så känns det tryggt att åtminstone söka några kurser till hösten. Jag kan ju alltid ta bort dem igen om jag får åka.
 
Det svåra är bara rangordning! Just nu ser den ut såhär:
 
1. Engelska i Storbritannien
2. Grundkurs i psykologi
3. Litteraturvetenskap
4. Grundkurs i Ryska
5. Grundkurs i Kinesiska
 
Antagligen kommer den att förbli så också, men språk är ju alltid bra att ha läst. De borde ligga högre egentligen men samtidigt så är den här terminen helt och hållet valfri och är det inte precis då som man får välja med hjärtat och inte hjärnan?
 
Jag tänker så i alla fall.