Mellanmål - soya youghurt med banan och valnötter
 
I flera dagar nu så har vi suttit med ett grupparbete varje dag. Det är svårt, för jag förstår inte riktigt allt vad vi gör och då tar det ännu längre tid samtidigt som jag bara vill bli klar för att kunna börja plugga till tentan istället. Hela kursen känns svår och vila aldleles för långt borta. Jag sover åtta timmar per natt men vaknar alltid med huvudvärk. Stressen äter upp mig.
 
Men så imorgon så är det helg och jag och pappa ska åka upp till Stockholm och gå på Evita. Jag har längtat sedan vi bokade, lyssnat på skivan om och om igen, lärt mig låtarna fastän en inte ska sjunga med på en musikal. Pappa trodde åtminstone inte det skulle uppskattas. Förhoppningsvis kan jag släppa allt då, åtminstone för en dag eller två. Och så ta tag i allt när jag kommer tillbaka hem. Räkna alla uppgifter, repetera alla föreläsningar. Försöka förstå.
 
Det får bli så och det får bli antingen bra eller omtenta. Förhoppningsvis bra.
 
Kvällens räddning!