I Lördags åkte jag och pappa som sagt till Stockholm för att gå på Evita, så nu så tänkte jag att vi skulle titta lite på det.
 
 
På Lördag förmiddag klev vi av tunnelbanan i Gamla Stan som redan klockan tio på Lördag förmiddag var full av turister. Det var lite trångt, men bra för då kändes det inte så jobbigt att ta tiotusen bilder på den vackra staden mellan broarna.
 
 
Vi besökte Storkykan som badade i förmiddagsljus.
 
 
När vi kom ut igen såg vi att en massa människor samlats kring det kungliga slottet och pappa frågade om jag ville se vaktavlösningen. De här vakterna kom först - i ridstövlar. Jag tyckte det verkade väldigt obekvämt att alltid gå runt i ridstövlar så jag frågade pappa om det. Han sa att han inte gjorde det, utan att det snarare betydde att idag var det kavalleriet som skulle lösa av vaktstyrkan.
 
 
Och så var det! Så många fina hästar! Tycker också att det är lite roligt att vi fortfarande har ett kavalleri.
 
 
Lunchen intogs i vackra Citikyrkans café. En vegetarisk lasange blev det, med underbart god ostsås.
 
 
Efter lunchen åkte vi vidare till medborgarplatsen och Göta Lejon - För 15.30 så började föreställningen.
 
 
Jag måste säga att jag tyckte väldigt mycket om den! Trots att de tagit bort min favoritreplik ("Vem i helvete tror väl Englands kung han är?" Älskar den. Man bara "Kung av England kanske?" haha) och översatt tillbaka vissa ord till engelska fastän det finns versioner med helt svensk översättning. Men jag älskade låtarna, ljussättningen och Ché var fantastiskt bra!