Klicka på bilderna för källa - Alla är från island!
 
16.30 skickade jag in min ansökan till utlandsterminen nästa höst. Nu återstår bara att inte tänka på det på en månad, inte våndas, inte oroa sig. Bara släppa det, på samma sätt som man måste släppa taget efter varje tenta. Tänka "nu har jag gjort det jag kan så får vi se hur det blir".
 
Så därför får vi se hur det blir nu, men jag kan i alla fall presentera min lista. Man fick göra tolv val, men jag riktade in mig ganska mycket på 4 länder (om storbritannien nu får räknas som ett) så den kan avläsas ungefär såhär:
(1) Canada, (2) Island, (3) Storbritannien och Irland
 
Beslutet tas av utlandsavdelningen, i huvudsak baserat på betyg och studietakt. Som tur är inte nu kommande betyg utan de som har varit, så det extra prestationskravet finns inte längre. Vi får se helt enkelt. Min back-up plan som jag tröstar mig med när jag är rädd att inte få åka är att jag ska läsa distanskurser och resa på egen hand den terminen om jag inte får en plats någonstans.